tisdag 3 juni 2014

En regnig dag i juni...

Efter helgens härliga sommarväder känns det lika tungt som regnet tyngt ner mina prästkragar idag.... Även gräset som inte blivit klippt på en del ställen hängde tungt ner mot marken. Jag är allergisk mot gräs och försöker hålla mig på avstånd från det men visst är det vackert med droppande regndroppar som tynger ner grässtråna?
De där insmygande plantorna från grannen som jag skrivit om tidigare, de börjar bära frukt nu och jag antar att det är smultron och inte jordgubbar. Smultron är också gott men jag ÄLSKAR jordgubbar så jag hoppas ända in i slutet... =D
7 st luktärtfrön har legat i vatten under natten och idag sådde jag dem i en vit kruka som jag hoppas kan stå på framsidan och ge lite färg och doft. Nu innan framsidan är helt färdig så kan det verkligen behövas lite vackra sommarblommor som piffar upp!

Mina fina prästkragar nertyngda av dagens regn...

Bara gräs men ändå så vackert såhär med droppande regndroppar...

Smultron eller jordgubbar, vad tror du?

En vackert dimmig regnig lila klematis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för ditt besök! Lämna gärna en hälsning så jag vet att du varit här!